De 1e week als ‘enfermera’ 🏥

19 februari 2019 - Benidorm, Spanje

Hoihoi,

Wat leuk dat je ons nog steeds volgt door onze blog te lezen! 😁

Ja hoor, de eerste week zit er inmiddels op & de 2e is alweer van start gegaan. De tijd vliegt. Inmiddels zitten wij al bijna 3 weken in Spanje & wat hebben wij het leuk. 💗

De tijd van: uitslapen, uiteten, stadjes bezoeken, uitgaan is inmiddels voorbij. Tegenwoordig gaat bij Janine om 06:00  de wekker ⏰ & zit de dienst van Juul en Renee er pas om 22.00 op. In het ziekenhuis lopen wij stage op verschillende afdelingen:

Juul - baby afdeling (maar ook trauma) 👶🏻

Renee & Janine - Traumatologie/ Chirurgie 💊

Op de afdeling lopen wij eerst mee met de verzorgenden en niet met de verpleegkundigen, de reden hiervan is dat we de Spaanse gezondheidszorg leren kennen. Over een aantal weken zullen we gaan switchen van afdeling & ook mee gaan lopen met de verpleegkundige, hier hebben wij alle 3 vooral veel zin in. 🌡💉

En dan de taal.. ‘habla un poco de español’ 😬 het zinnetje wat je ons vaak hoort zeggen. Bij binnenkomst van patiënten begroet je/ vraag je hoe het gaat in het Spaans, soms krijg je een heel verhaal in het Spaans terug en dan denk je: ‘oja..‘  maar we mogen niet klagen, want veel collegas kunnen Engels met ons spreken & er zijn altijd wel een aantal Nederlandse patiënten. 🇪🇸🇳🇱🇬🇧

So far so good, zullen we maar zeggen. 😁

Wij zijn het afgelopen weekend Altea gaan bezoeken (zie foto’s), ondanks dat we elkaar een beetje mislopen door de verschillende diensten maken we er in het weekend wat gezelligs van! 💃🏼

Vergeet niet de foto’s te bekijken & een reactie achter te laten (wij horen graag wat van jullie terug)! 📝

Dikke kus 😙