Al over de helft! 👩🏼‍⚕️

25 april 2019 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Zo, dat waren 4 hele snelle weken. Wat hebben we weer een hoop gedaan en wat vlieg de tijd. Fijn dat jullie onze blog nog steeds lezen! Veel lees plezier.

Inmiddels zijn we al over de helft van onze stage, om precies te zijn wonen we nu bijna 3 maand in Alfaz del Pi & hebben we nog een volle 2 maanden te gaan. Als je het ons vraagt, zouden we zeggen dat we hier net 3 weken zijn. Dit geeft wel aan hoe snel de tijd gaat, maar: time goes by when you’re having fun!

Eerst even een stukje over onze stage; 2 weken geleden hebben wij de tussenevaluatie gehad, en deze ging erg goed. We zien de verschillen met Nederland, maar we mogen hier zoveel handelingen uitvoeren/ zelfstandig aan het werk gaan. Sinds die 2 weken is Janine veranderd van afdeling, zij loopt nu inmiddels 2 weken mee op de Nierdialyse en heeft het enorm naar haar zin! Zo interessant om hier de kans voor te krijgen, die je in Nederland niet zou krijgen. Je werkt volledig mee op de afdeling & mag alle handelingen doen: van  de shunt aanprikken tot de dialysemachine besturen. Renee zal vanaf maandag 29-4 op deze afdeling starten & Juul blijft eerst nog op Pediatrie. Over ongeveer 2/3 weken zullen wij weer veranderen van afdeling: SEH of IC worden dan de keuzes. Erg benieuwd!

Dan de leuke vakantiemomenten om stage heen. Zoals we al eerder hebben gezegd is elk vrij moment als vakantie, natuurlijk wordt het nodige schoolwerk gedaan. En ook schoonmaken en koken niet te vergeten, maar dit wordt altijd met veel lol gedaan (vergeet de foto’s en filmpjes niet te kijken). In de weekenden maken wij tripjes of liggen we lekker te bakken op het strand. Afgelopen weken zijn er ook weer vrienden en familie’s langs geweest & hadden wij natuurlijk de paasdagen vrij. Renee haar vriend Ewout is langs geweest in deze dagen & Juul en Janine zijn naar Madrid geweest. Een prachtige stad! (Wel jammer van het slechte weer, dat hebben jullie beter getroffen in Nederland!).

Zoals we allemaal weten is het zaterdag 27-4 Koningsdag in Nederland, maar ook hier zullen de oranje kleren en slingers uit de kast worden gehaald! (Jullie zien de foto’s wel verschijnen in de volgende blog). Voor nu alvast: een fijne Koningsdag!

Mocht je vragen aan ons hebben, of heb je tips wat je graag zou willen lezen in de volgende blog? Laat ze gerust achter!

Een hele dikke kus vanuit Spanje!

Hasta luego! 💋

1. Jeannet:
    25 april 2019
    Altijd weer leuk om te lezen, en om foto’s te zien, die we nog niet kenden😜

Tot snel❤️❤️