Daar zijn we weer!

11 maart 2019 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Hallo lezers, 🙋🏼‍♀️

Daar zijn we weer..! Een tijdje geleden & inmiddels al bijna 6 weken in Spanje. Wat vliegt de tijd voorbij. ✈️

De laatste weken hebben wij het erg druk gehad met stage en hier en daar wat ‘regeldingetjes’ voor school, maar hier zijn we weer met een update! 🏥😁

Inmiddels is onze 5e stage week aangebroken, en zijn wij ook geruild van diensten. Renee en Juul draaien nu dagdiensten van 08.00-15.00 uur en Janine is naar de avonddiensten van 15.00-22.00. 🌞🌝

De laatste tijd lopen wij steeds meer mee met de verpleegkundigen i.p.v. de zorghulp, dit maakt de stage een stuk leuker. 👩🏼‍⚕️

De zorghulp voeren de taken uit, die in Nederland uitgevoerd worden door de helpende/verzorgende dat houdt in: bedden afhalen + opmaken, eten rond delen, patiënten helpen met de persoonlijk verzorging, waskar legen en bijvullen. De standaard taken die ook zeker uitgevoerd moeten worden!

(Maar na 4 weken wordt dit wel een beetje saai..)

De laatste week lopen wij steeds meer met de verpleegkundige mee, dit is voor ons een stuk aantrekkelijker er worden taken uitgevoerd als: infuus prikken, bloed afnemen, medicijnen klaarmaken en toedienen, wondzorg, taken waar wij ons meer in thuis voelen! 💉💊

Helaas zien we elkaar niet veel door de weeks ☹️ Janine en Renee zien elkaar af en toe bij de overdracht op de afdeling. Maar over het algemeen maken we dit in het weekend dubbel en dwars goed. 💃🏼

De afgelopen weekenden was het erg mooi weer & waren wij dus ook zeker te vinden op het strand (en ja in Juli herken je ons niet meer terug 👧🏼-👧🏾)

Ook zijn er weer mooie plekken gezocht & is er weer veel gelachen! 👯‍♀️

We beginnen nu onze eigen dingen van thuis te missen als in:

minuten lang klieren met het gasstel voordat er vuur is - Renee. 🤷🏼‍♀️

een wasprogramma van 3á4 uur waardoor de uniforms nooit op tijd droog worden - Janine. 🤨

soms 10 minuten met je handdoekje om je heen moeten staan wachten op warm water - Juul. 😬

Maar goed, al met al 1 groot feest en zeker:

‘ Un Recuerdo Para Siempre’ ❤️

Heb jij een vraag aan ons, of wil je graag iets weten voor in de volgende blog laat het dan weten in de reacties hieronder!

Vergeet ook niet de foto’s te bekijken! (Wij sturen jullie een beetje zon toe) 📸

Jullie horen snel weer van ons,

Dikke kus! 😘

1. Marjon:
    11 maart 2019
    Geluk leer je ook nog wat👍🏻 het ziet er onwijs gaaf uit. 😀groetjes Marjon
  2. Josje:
    11 maart 2019
    Ik ben fan van jullie reisblogggg! Groetjes daar xoxo